15

sep 22

Medewerker in de spotlight: Tine Brabants

Medewerker in de spotlight: Tine Brabants

Tine BrabantsHeb je onlangs een training bij SignOn gevolgd? Dan heb je vast al kennis gemaakt met Tine Brabants, onze nieuwe spin in het web. Tine zorgt er namelijk sinds maart dit jaar voor dat alle trainingen tot in de puntjes verzorgd zijn. Heb je haar nog niet gesproken? In dit artikel lees je meer over haar en haar werk bij SignOn.

Direct een klik met SignOn

“Voor ik bij SignOn aan de slag ging, had ik een tijdelijk contract bij een makelaar,” steekt Tine van wal. “Tegen de tijd dat mijn contract afliep, heeft één van mijn collega’s mij aanbevolen bij SignOn. Eveline en Franklin nodigden mij uit voor een kennismaking en we hadden direct een klik. Zodoende ben ik in maart bij SignOn begonnen. Nora, mijn voorgangster, werkte die maand nog en kon mij daardoor goed opleiden en inwerken. Daardoor begon ik in april met alle vertrouwen écht aan mijn nieuwe functie.

Inmiddels voel ik mij echt onderdeel van het team van SignOn en heb ik het heel vaak over ‘wij’ of verwijs ik naar ‘onze website’. Ik denk dat de manier waarop SignOn werkt heel goed aansluit bij mijn eigen werkwijze.”

Zelf ’s nachts schrijven mensen zich in

“Mijn dagen beginnen met het openklappen van mijn laptop. Zonder internet zou het onmogelijk zijn mijn werk te doen. Als eerste zet ik dan de chat op de website open, zodat mensen direct vanaf de website hun vragen kunnen stellen. De meeste vragen via de chat komen inmiddels direct bij mij terecht. De vragen over bijvoorbeeld maatwerk-trainingen gaan naar Eveline. Vervolgens controleer ik de e-mail, want zelfs ’s nachts schrijven mensen zich in voor een training! Ik verwerk de inschrijvingen en beantwoord de vragen die in de cursisten-mailbox zijn binnengekomen. Via deze mailbox stellen cursisten bijvoorbeeld vragen over materiaal of het verzetten van een training.

Als ik alle e-mail gezien heb, bekijk ik de planning voor de trainingen die dag. Wanneer een trainer een online training heeft, dan ben ik een kwartier voor de training begint aanwezig in het online klaslokaal. Dan heb ik even contact met de trainer en blijf hangen tot alle cursisten aanwezig zijn en de training kan starten. Mocht er iemand ontbreken, neem ik even contact met hem of haar op. Dat geldt overigens ook bij trainingen op locatie: als een cursist verlaat is, laat ik dat aan de trainer weten en als de trainer in de file staat, dan verwittig ik de locatie.

Praktische zaken voor cursisten oplossen

De rest van de dag ben ik voornamelijk bezig met het verwerken van inschrijvingen voor open rooster trainingen en de planning van nieuwe trainingen. Daarnaast los ik ook kleine praktische zaken op voor cursisten: wanneer een examen-voucher is verlopen, bijvoorbeeld, een cursist niet kan inloggen of als iemand hulp nodig heeft bij het aanvragen van een cursus met STAP-budget. Dat maakt mijn dagen afwisselend en ik vind het fantastisch als ik mensen echt verder kan helpen. Daar staat tegenover dat ik het heel lastig vind om deelnemers aan een cursus teleur te stellen. Wanneer er een training afgelast wordt, omdat er te weinig inschrijvingen zijn, vind ik het heel lastig om die éne cursist die zich wel inschreef te vertellen dat de training geannuleerd is. Maar in de praktijk zijn de reacties in dat soort gevallen meestal erg positief en stelt de cursist zelf al voor om de training dan op een andere datum te volgen. En dat regel ik dan weer met plezier voor hem of haar,” lacht Tine.

Vijf honden, padel en lekker eten

“Wat ik erg fijn vind aan werken bij SignOn,” gaat ze verder, “is dat ik vier dagen per week kan werken. Van die vier dagen werk ik één dag in de week samen met Eveline op kantoor en de rest van de tijd vanuit huis. Dankzij die regeling houd ik naast mijn werk voldoende tijd over voor mijn vijf honden en andere hobby’s, zoals padel. Dat speel ik samen met mijn man en heeft een hoog fun-gehalte en ’s avonds genieten we graag van een lekkere maaltijd, thuis of in een restaurantje.

Hoewel Eveline en ik elkaar iedere werkdag via Teams spreken, zijn de dagen op kantoor een welkome afwisseling voor mij. Op kantoor nemen we bijvoorbeeld echt even de tijd om samen koffie te drinken of samen te lunchen. Daarbij stimuleren we elkaar dan om gezonde keuzes te maken, maar het is vooral gezellig. We kletsen dan ook altijd over van alles: we delen de liefde voor honden en lekker eten. Het is dan ook belangrijk dat we de tijd in de gaten houden, want anders loopt onze lunch gruwelijk uit en er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden!”